Diumenge, 17 De Desembre De 2017

12/05/2009

Característiques del Municipi

.
Poble situat en l 'extrem occidental de la comarca. Aquí els serrats i les valls de l'alta Segarra es van anivellant, els prats són espaiosos i els tossals són planells de poca elevació, flanquejats de pins i coronats de roures, alzines o rebolls.El comte de Barcelona i el d'Urgell s'anaven afermant en aquestes terres i així conqueriren tots aquest pobles amb les seves petites mesquites. Granyena pertanyia al comte de Barcelona, el qual cedí el castell i el seu terme a diferents catalans, entre els quals cal esmentar Ramon Ermenir de Graniana, l'Amat, etc.
Posteriorment aquest poble va estar sota la jurisdicció de l 'orde dels Hospitalers i va sofrir les desastroses conseqüències de les diferents guerres: Joan II, la de successió i els Segadors.
1ª fundació templaria de Catalunya.